права та обов'язки учнів

права та обов\'язки учнів

СВІТОВИЙ КОДЕКС ПРАВ ДИТИНИ

■ усі діти мають право на любов і піклування;
■ діти можуть виражати власні думки;
■ діти можуть обирати віросповідання;
■ діти можуть спілкуватися к ким бажають;
■ жодна дитина не повинна бути об'єктом сексуальних домагань;
■ усі діти мають право на навчання;
■ усі діти мають право на інформацію;
■ усі діти мають право на дозвілля та участь в іграх і розважальних заходах.

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ УЧНІВ

Учні мають право:

1. На захист прав особистості і ввічливе ставлення до себе.
2. На вільний вибір школи.
3. На вибір предмету поглибленого вивчення, позакласних додаткових, факультативнихзанять, екзаменів із окремих предметів і складання курсу екстерном.
4. На відкриту оцінку своїх знань, отримання об’єктивної оцінки із предметів.
5. На завчасне повідомлення про строк контрольної роботи, вимагати проведення небільше двох контрольних робіт у день і не більше п’яти контрольних робіт у тиждень.
6. Вносити пропозиції в раду, адміністраціюшколипо покращенню программногонавчання і виховання.
7. На апеляцію у випадку конфлікту з учителем в радушколиабо адміністрацію.
8. На забезпечення якісним харчуванням.
9. Висловлювати класному керівнику, директору, вчителям свої проблеми і отримувативід них допомогу, пояснення, відповіді.
10. Відкрито висловлювати свою думку стосовно життяшколи, не принижуючи гідностіінших.
11. Представлятишколув конкурсах, оглядах, змаганнях та інших заходах відповідно зісвоїми можливостями і вміннями.
12. На звільнення від уроків згідно заяви батьків.

Учні зобов’язані:

1. Виконувати статут школи.
2. Оволодівати знаннями.
3. Не пропускати уроки, не запізнюватися на заняття.
4. Приходити до школи охайними, в шкільній формі або в одязі ділового стилю.
5. Акуратно вести щоденник і подавати його за першою вимогою вчителя.
6. Брати участь у суспільно корисній праці, виробництві.
7. Брати активну участь у життішколи, підтримувати і примножувати традиціїшколи,їїавторитет, брати активну участь у позакласній і гуртковій роботі.
8. Бути ввічливим у спілкуванні з учителями, з повагою ставитись до батьків. Проявлятимилосердя, турбуватися про молодших.
9. Гідно поводити себе, дотримуватися культури поведінки.
10. Бережливо ставитись до державного, суспільного і особистого майна, охоронятиприроду.
11. У випадку псування майна, приміщення, учень повинен відшкодувати його або разомз батьками провести ремонт.
12. Повністю використовувати час, відведений для навчання, старанно працювати надпоповненням своїх знань, систематично готуватись до уроків.
13. Діяти завжди на благо колективу, турбуватись про честь і підтримку традиціїшколи,їїавторитету.
14. Гідно, культурно вести себеу школіі заїїмежами, турбуватись про красу рідної мови.
15. Проявляти повагу до вчителів та інших працівниківшколи, підкорятись вказівкам тарозпорядженням директорашколи, педагогічної ради, учителів, а також постановам класного і шкільного самоврядування.
16. Постійно підтримувати в чистоті і порядку приміщенняшколитаїїтериторії.
17. Вітатися до працівників та гостейшколи.

Загальні правила поведінки учнів

1.Загальні правила поведінки учнів

1.1.Учень приходить до школи за 10-15 хвилин до початку занять, чистий і охайний, в шкільній формі. При вході у школу дотримується правил ввічливості, залишає верхній одяг в гардеробі, прямує до місця проведення уроку.
1.2.Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогненебезпечні предмети і речовини; спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та отрути, газові балончики.
1.3.Не дозволяється без дозволу педагогів йти зі школи і з її території в урочний час. У разі пропуску учбових занять учень повинен пред’явити класному керівнику довідку від лікаря або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях. Пропускати заняття без поважних причин забороняється.
1.4.Учень школи приносить необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник. Приходить до школи з підготовленими домашніми завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.
1.5.Учень школи проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
1.6.Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
1.7.Учні бережуть майно школи, надають посильну допомогу в його ремонті, акуратно відносяться як до свого, так і до чужого майна.
1.8.Учні дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків так і під час перерв.

2.Поведінка на заняттях

2.1.При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.
2.2.Протягом уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими, що не стосуються уроку, справами. Урочний час повинен використовуватися учнями тільки для навчальних цілей. За першою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно пред’явити щоденник. Будь-які записи в щоденниках учнями повинні виконуватися охайно. Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику.
2.3.Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку і попросити дозвіл у вчителя.
2.4.Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку. Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення заняття, учень має право покинути клас. При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.

3.Поведінка до початку уроку, на перервахі після закінчення занять

3.1.До початку уроку учень повинен:прибути до кабінету до першого дзвінка,увійти до класутільки в присутності вчителяі підготуватися до уроку.
3.2.Під час перерви учні зобов’язані:навести чистоту та порядок на своєму робочому місці; вийти з класу; рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони; підкорятися вимогам працівників школи, черговим учням; допомагати підготувати клас на прохання вчителя до наступного уроку; у разі спізнення на урок постукати в двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити сісти на місце.
3.3. Під час перерви учням забороняється:бігати сходами, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор; штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми; вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочивати іншим; палити в будівлі і на території школи.

ДЕКЛАРАЦІЯ ПРАВ ЛЮДИНИ – ОСНОВНИЙ ДОКУМЕНТ НА ВСІ ЧАСИ

Цьогорічний Всеукраїнський тиждень права ювілейний. Ось уже десятиліття поспіль, починаючи з 2008 року, в Україні в ці дні активізується правопросвітницька діяльність органів юстиції, громадських активістів, правозахисників.

Нинішній Всеукраїнський тиждень права особливий ще й тим, що світова спільнота відзначає 70-річчя Загальної декларації прав людини – першого і основного документа в історії людства, в якому чітко сформульовані положення про права людини.

30 статей, які викристалізувалися в результаті роботи над кожним реченням кращих правників, політиків різних країн та національностей після Другої світової війни, стали основою для багатьох міжнародних документів, національних конституцій, інших законів, що гарантують права людини. Вона стала тим першоджерелом, з якого народжуються сучасні документи, що гарантують права людей.

Книга рекордів Гіннеса описує Декларацію як «найбільше перекладений документ» у світі. І це не випадково. Декларація послужила основою для двох обов'язкових пактів ООН про права людини: Міжнародного пакту про громадянські і політичні права та Міжнародного Пакту про економічні, соціальні та культурні права. Принципи декларації викладені в міжнародних договорах, таких, як Міжнародна Конвенція про ліквідацію всіх форм расової дискримінації, міжнародна Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок, Конвенція Організації Об'єднаних Націй про права дитини, Конвенція Організації Об'єднаних Націй проти катувань, і багато інших.

Інтерес до Декларації прав людини не зменшується, він – зростає, адже немає більшої цінності, ніж права людини.

Права людини, їх захист, підвищення правової освіти громадян – ось три основоположні завдання, які покладаються на органи юстиції за важливим напрямом – правопросвітництво. Ми прагнемо максимально надавати громадянам інформацію про їхні права, навчити захищати свої права. Варто відзначити, що потужна хвиля інформаційної роботи, здійсненої під час реалізації загальнонаціонального проекту «Я МАЮ ПРАВО!» не була марною. Кожен напрям цієї роботи мав конкретне наповнення, за кожним сказаним словом – велика практична робота.

Без сумніву, це важливо для сьогоднішнього етапу розвитку України, це посіяні зерна довіри до права для молодого покоління, які зарясніють врожаями вже в недалекому майбутньому
Кiлькiсть переглядiв: 24456

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.