Сторінка для батьків/Files/images/2батьки.jpg

Навіть сто вчителів не замінять дитині батька і матір

адаптація до школиадаптація


СПІЛЬНЕ ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ

Державна служба України з надзвичайних ситуацій та Міністерство освіти і науки України вкрай стурбовані зростанням загибелі та травмування дітей. За статистикою в нашій країні в мирний час внаслідок нещасних випадків щодня гине 3 дитини!

За 2015 рік в Україні виникло більше 71 тисячі пожеж, під час яких загинуло 87 дітей, 143 отримали травми та опіки.

Легковажне поводження дітей з вогнем, газом, незнання елементарних правил безпечної поведінки – першопричини сумних та трагічних наслідків. І виною цьому – батьківський недогляд. Статистика трагедій свідчить: здебільшого нещастя трапляються тоді, коли діти залишаються вдома самі, без нагляду дорослих.

Кількість смертельних випадків та травмування серед дітей змушує звернутися до кожного громадянина, особливо до батьків.

Шановні батьки!

Не залишайте дітей без нагляду!

Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті. Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам'ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди – потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.

Пам'ятайте, що життя наших дітей залежить лише від нас самих!


Безпека дітей в Інтернеті

Основні ризики в Інтернеті:- доступ до сайтів, що містять еротику, порнографію, сцени насильства та не призначені для перегляду дітьми;- контакти через чати, системи миттєвих повідомлень, електронну пошту з незнайомими людьми, які можуть негативно вплинути на психіку дитини (розбещення неповнолітніх, залучення дітей до релігійних деструктивних культів, сект тощо);- надання інформації особистого (конфіденційного) характеру, яка може бути використана зловмисниками проти Вас і Ваших дітей;- проблеми технологічного характеру: комп’ютерні віруси, різні шкідливі програми, які можуть вивести з ладу Вашу техніку;- питання, пов'язані з покупками та фінансовими витратами (зловмисники можуть зняти Ваші гроші з електронних карток, оформити на Вас величезний кредит, не надіслати оплачений Вами товар тощо).
Вміщаючи в себе великий інформаційний, навчальний та розважальний потенціал, Інтернет може бути небезпечним та становити певний ризик, особливо для дітей. Дорослим необхідно пам’ятати про існування загроз в Інтернеті та приділяти підвищену увагу питанню безпеки дітей в мережі. Зважаючи на бурхливий розвиток мобільного Інтернету, все вище сказане, стосується не лише комп’ютерів, але й мобільних пристроїв зв’язку: телефони, смартфони, комунікатори.
Основні правила безпечної роботи в глобальній мережі Інтернет для дітей:- не надавати незнайомим особам свої дані та інформацію про близьких та родичів по електронній пошті, в чатах, за допомогою систем миттєвого обміну повідомлень;- не відправляти свою фотокартку чи фотокартки родичів;- не погоджуватись на зустрічі з незнайомими людьми;- повідомляти батьків у разі отримання інформації, що змусить почуватись некомфортно чи має характер залякування;- не відправляти повідомлення непристойного змісту, чи ті, які мають інформацію, що може образити іншу людину;- не здійснювати фінансові операції через мережу Інтернет без нагляду дорослих.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України є партнером Коаліції за безпеку дітей в Інтернеті та активно підтримує програму "Онляндія - безпека дітей в Інтернеті".

Поради батькам школярів і дошкільників

Десять НЕ МОЖНА В.Сухомлинського:

  • не можна байдикувати, коли всі працюють;
  • не можна сміятися над старістю;
  • не можна вступати в суперечки з дорослими;
  • не можна виявляти невдоволення через те, що в тебе немає якоїсь речі;
  • не можна допускати, щоб мати давала тобі те, що вона не може дати собі;
  • не можна робити те, що засуджують старші;
  • не можна залишати літню людину самотньою, якщо в неї немає нікого, крім тебе;
  • не можна збиратися в дорогу, не спитавши дозволу дорослих;
  • не можна сидіти обідати, не запросивши старшого;
  • не можна чекати, доки з тобою привітається старший, ти повинен привітатися першим.

Ці моральні правила Ви маєте донести до Ваших дітей

Пам'ятка батькам дошкільників

Виховуємо у дошкольника свідоме ставлення до себе

  • Привчаємо дитину уважно ставитися до себе, виявляти інтерес до своїх особливостей, станів, якостей, поведінки, результатів праці тощо.
  • Вправляємо в умінні спостерігати за собою в різних життєвих ситуаціях, порівнювати різні враження про себе, радіти більшості з них.
  • Надаємо перевагу запитальній формі звернень до дитини: "А ти як вважаеш?", "Якої ти думки про це?", "Ти зі мною згоден?", "Чому так?", "Чому ні?" тощо.
  • З розумінням ставимось до намагань малюка з'ясувати в дорослого, чому слід виконувати те чи інше завдання, яка з цього користь для нього самого та інших людей.
  • Культивуємо самостійну поведінку: прийняття власного рішення, відповідальність за його наслідки, об'єктивну оцінку результатів своєї праці, якостей, вчинків, надання комуь-чомусь переваг та відмова від них.
  • Надаємо часом дошкільникові можливість самому обирати вид діяльності, складність варіанта та спосіб виконання, манеру оформлення кінцевого продукта.
  • Привчаємо виробляти прогностичне та ретроспективне самооцінне судження, сприяємо формуванню позитивного образу - Я, підтримуємо віру дитини в себе, висловлюємо довіру до її можливостей та намірів.
  • Заохочуємо робити припущення, обгрунтовувати та висловлювати власну думку.
  • Завжди відповідаємо на запитання дитини, не уникаємо складних, незручних для себе.
  • Надаємо вихованцю можливість усамітнитися, засередитися на своїх думках і переживаннях, поважаємо його прагнення розпорядитися собою на власний розсуд.

Плекаємо мовлену особистість

  • Дбаємо про розвиток мовленої особистості, намагаємося не уподібнювати зайняття з мови урокам.
  • Ставимося до слова не лише як до інструмента відтворення почутої від дорослого мови, а як до дійства розкриття свого внутрішнього світу, свого ставлення до людей, що навколо та самої себе.
  • Пам'ятаємо: слово - категорія індивідуальна, різні характеристики мовленнєвої діяльності притаманні дівчаткам та хлопчикам, "жвавчикам" та "млявчикам", розкутим та сором'язливим малюкам.
  • Диференціюємо поняття "мова" та "мовлення"; надаємо приоритет мовленнєвому розвитку дошкільнят, навчаємо їх висловлюватися, передавати словом різноманітні життєві враження.
  • Намагаємося не вказувати щоразу дитині на мовленнєві недоліки та вади, повсякчас виправляти недоречності або помилки: мова - не самоціль, а важливий засіб спілкування.
  • Не орієнтуємося на активний словник як на основний показник мовленнєвого розвтику дошкольника. Пасивний словник може лишитися неоціненним, тоді як саме він є важливим показником особистісного ставлення вихованця.
  • Розвиваємо мовленнєву особистість у широкому життєвому контексті.
  • Не центруємося на проблемі "навчити читати", бо ж навченний не означає "розумніший" чи "щасливіший" за інших. Якщо дитина схильна до читання - вчимо її цього та радіємо разом з нею; не хоче - терпляче чекаємо, заохочуємо, запрошуємо, не вдаємося до примусу. Головне - розуміти, що навчаються читати усі, а от чи полюбить дитина читати, чи зможе винисти для себе щось корисне з примусового читання?

Сприяємо фізичному зростанню дошкільника

  • Пов'язуємо фізичне не лише з розвитком м'язів, а й з предметно-практичною діяльністю дитини.
  • Спокійно розглядаємо разом з дитиною людьське тіло, повідомляємо елементарну інформацію про призначення різних його частин, органів.
  • Говоримо дитині правду (адаптовану для віку) про зародження нового життя, призначення статєвих органів, про взаємини чоловіка та жінки, навчаємо диференціювати статєву належність людини.
  • Навчаємо малюка орієнтуватись в основних ознаках здоров'я та хвороби, самостійно виявляти їх, повідомляти дорослому про нездужання та неблагополуччя.
  • Вчимо орієнтуватися в безпечному-небезпечному, корисному-шкідливому, для життя і здоров'я; обігруємо непрості життєві ситуації, пропонуємо дитині апробувати елементарні способи виходу з них.
  • Виховуємо основні фізичні якості: вправніть, витривалість, доступні вікові силу та швидкість, схильність до рухової активності.
  • Підтримуємо інтерес дитини до здорового способу життя, виробляємо в неї звички протистояти нездоровим впливам.
  • Привчаємо розуміти значення міцного здоров'я, виховуємо бажання берегти, підтримувати, доступними способами поліпшувати його.

Пам'ятка батькам першокласників

1. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.

2. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.

3. Не підганяйте її, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили, - провини дитини у цьому немає.

4. Не відправляйте дитину до школи без сніданку: там вона багато працює, витрачає сили, потребує поповнення енергії. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом.

5. Відправляючи дитину до школу, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних спостережень: «Дивись, поводься гарно!», «Щоб не було поганих оцінок!» тощо. У дитини попереду важка праця.

6. Зустрічайте дитину спокійно, не ставте їй тисячу запитань, дайте їй розслабитись (згадайте, як вам тяжко після важкого робочого дня).

7. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.

8. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїтися, тоді вона все сама розкаже.

9. Зауваження вчителя вислуховуйте без дитини.

10. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.

11. При спілкуванні з дитиною не вживайте вислову: «Якщо ти будеш добре вчитись, то…». Часом умови ставляться важкі – і тоді ви опиняєтесь у незручному становищі.

12. Протягом дня знайдіть (намагайтесь знайти) півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13. У сім’ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Завжди будьте уважним до стану здоров”я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий настрій. Найчастіше це об’єктивні показники втоми, перевантаження.

15. Пам'ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся подарувати це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.

16. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день – і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати ж якогось дива, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочувати її.


Поради батькам дитини- підлітка

Вам важко з пiдлiтком? Повiрте, пiдлiтку важче, нiж вам.

Ви помiчаєте, що вiн погано навчається, має незадовiльну поведiнку, грубить, стае замкнутим, не може порозумiтись з друзями, втрачає довiру до вас, стає нервовим. Отже, ваша дитина вступила в пiдлiтковий вiк.

Тому вам потрiбно:

  • любити дитину не за те що вона розумна чи гарна, а за те, що вона ваша рiдна;
  • зрозумiти ситуацію конфлiктiв з ровесниками, бунту проти батькiв, незадоволення всiм i собою у тому числi дитинi не уникнути. Тому ваше завдання – допомогти;
  • пам’ятати, що пiдлiток дуже вразливий i легко пiддається впливам як позитивним, так i негативним;
  • не слiд залишати дитину без нагляду, тому що в цей перiод внутрiшнiй свiт дитини дуже нестабiльний;
  • не допускати недолiкiв та суперечностей в поведiнцi близьких i старших - вони сприймаються гостро i хворобливо;
  • не забувайте - у батьках пiдлiтки хочуть бачити друзiв i порадникiв, а не диктаторів.

Пам’ятайте:

  • Якщо дитину постiйно критикують - вона вчиться ненавидiти
  • якщо дитину висміюють - вона стане замкнутою;
  • якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивностi;
  • якщо дитина виростає у докорах - вона починає жити з почуттям провини;
  • якщо дитина виростає в чесності - вона вчиться бути справедливою;
  • якщо дитина виростає в терпимості - вона вчиться сприймати iнших ;
  • якщо дитина живе у безпеці - вона вчиться вiрити людям;
  • якщо дитину підбадьорюють - вона починає вiрити в себе;
  • якщо дитину хвалять - вона вчиться бути вдячною.
Кiлькiсть переглядiв: 140

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.